IPM logotyp
Ett av IPM:s case, Swedteam.com visas på läsplatta

Om att lyfta blicken och få hela organisationen att gå åt samma håll. Om förändringsarbete, modet att ifrågasätta sanningar och att skapa lönsamhet genom varumärkesfokus. Det här är några berättelser.

 

Företag vi har hjälpt att växa.

Vi förvandlar Excelark till verklighet. När de där viktiga besluten blir allt svårare att fatta då finns vi där vid din sida. Vår relation är ett samtal där utgången är nya insikter. Kunskap som kan omvandlas till positiv rörelseenergi för dig och ditt företag; bättre lönsamhet, en peppad organisation som springer mot samma mål eller en tydligare position i en marknad som stavas kaos. På meritlistan finns uppdragsgivare som Gigant, Grunda, Jobro, Bolon, Almi Väst, Swedteam, Taiga, Uponor, Ulricehamns Sparbank och många fler. Vad kan vi göra för ditt företag?

Cleaneras style guide
Cleanera

Nykomling med tydlig värdegrund

Cleanera är det nystartade serviceföretaget som tänker förändra vår syn på städtjänster och yrket städare i synnerhet. Här har IPM Ulricehamn fått vara med sedan företagets begynnelse.

Swedteams katalog 2016
Swedteam

Vitalisering av jaktaffär

Swedteam i Länghem är ett anrikt familjeföretag som säljer moderna jaktplagg över hela Europa. Med nya ägaren och vd:n Ulf Segerqvist vid rodret har företaget tagit ytterligare kliv framåt och ambitionerna är att expandera ytterligare.

Autotube - detaljer
Autotube

Safer operations: en vision direkt på hjärtefrågan

Vad händer när specialisten framhäver sitt varumärke före excel-ark med procentsatser? Eller emotionella argument istället för kronor och ören? En hel del skulle det visa sig.

Närbild på World Cup Ulricehamn-bil
World Cup Ulricehamn

Värdskap i världsklass

Kan en liten västsvensk småstad arrangera en världscup i längdskidåkning? Ja, om hjärtat är lika stort som förberedelserna är ambitiösa. World Cup Ulricehamn 2017 är sagan om det omöjliga som blev möjligt.

UBAB:s betongbok i närbild
UBAB

Ett hållbart byggsystem

UBAB, Ulricehamns Betong AB är ett familjeföretag under stark utveckling med flertalet prestigeuppdrag på meritlistan – Gothia Towers i Göteborg och Nya Arkitekturskolan på Kungliga Tekniska högskolans campus i Stockholm för att nämna några. IPM Ulricehamn är mångårig partner i strategiska kommunikationsfrågor: från organisationsstyrning till digitala plattformar.

Uponor mässmonter
Uponor

Från att sälja rör till att erbjuda komfort

Marknaden är under ständig förändring; nya aktörer tar plats och kunden blir allt mer kunnig och krävande. Uponor VVS tog tjuren vid hornen och utmanade självbilden som ”marknadsledare” genom ett årslångt internt projekt.

Utsnitt från Gigants sajt
Gigant

Den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats

Alingsåsbaserade Gigant erbjuder helhetslösningar för morgondagens fabriker, där attraktiva, effektiva och säkra miljöer står i centrum.

Imagebild från Grundas varumärken Hvid och Struktur
Grunda

En grossistjätte i förvandling

Grunda är en av nordens ledande grossister i förnödenheter för industri- och byggfackhandeln. Tillsammans med IPM Ulricehamn tar man sig nu an utmaningen att förändra och modernisera en bransch där sortiment- och butiksutveckling halkat efter i jämförelse med övrig handel.

Verktygstillverkning i närbild på Jobro
Jobro

The industry benchmark

Kan en liten västsvensk plåtverkstad bli ett internationellt varumärke och kunskapsledare i en stenhård värld där priset är den enda konkurrensfördelen? Inget är omöjligt om man bara bestämmer sig.

Stolpklättrare i Taigakläder
Taiga

En textil investering med människan i fokus

Västsvenska Taiga har idag en unik position och levererar avancerade arbetskläder till svenska polisen, sjöfartsverket, ambulanspersonal och militära specialförband över hela världen. Ett resultat av ett mycket målmedveten arbete med sitt erbjudande.

Papphylsor från Scandicore i närbild
Scandicore

Två bolag blev ett starkt varumärke

Ett omfattande analysarbete med fokus på slutkundens önskemål gjorde en fusion mellan två företag möjlig och ett nytt starkt varumärke kunde sjösättas där själva erbjudandet också var formen på nyckelprodukterna: (runda) papphylsor och tuber.