E-handel för B2B – 3 insikter som får dig att ta steget
Bör alla B2B-företag satsa på e-handel? Självklart säger vi (om du gör det på ditt sätt).
Jo, e-handel är för alla. Även för B2B-företag med lång säljcykel och komplexa produkter.
Det är faktiskt varken särskilt svårt eller krångligt att komma igång. Knepet? Det gäller att veta vilken del av din affär du ska börja med.
Det viktigaste om e-handel för B2B – på 20 effektiva minuter
På 20 effektiva minuter bjuder e-handelsexperten Niklas Brändström och digitala strategen Anton Sörlin på aha-upplevelser, åh-fasiken-statistik och verklighetsförankrade argument som du kan ta direkt till ledningsgruppen för att kicka igång din e-handelsresa.
Du får argument till
- Varför allt fler B2B-företag satsar digitalt (och varför du borde vara en av dem)
- Hur en e-handel ger positiva effekter på din organisation (struktur smittar)
- Vilka system som är enklast att börja med (vi har tipsen)
E-handel för B2B – 3 insikter som får dig att ta steget
- Längd 20 minuter
Ta reda på vad som är dina förutsättningar. Just nu bjuder vi på förstudien!
68% av B2B-företagen förväntar sig en växande försäljning online de kommande tre åren
Branschundersökningen Nordic Digital Commerce in B2B, 2023
Vi som håller i webbinariet
Niklas Brändström och Anton Sörlin har tillsammans lång erfarenhet av e-handel för B2B och B2C. Med bakgrund inom detaljhandel och digital försäljning har de tillsammans hjälpt många traditionella säljorganisationer att ta första steget in i en digital framtid.
Niklas Brändström, Tech lead och e-handelsexpert med fokus på B2B på IPM. Lång erfarenhet av att knyta ihop traditionell och digital försäljning inom detaljhandelsbranschen.
Anton Sörlin, Digital strateg och team lead för marknadsföringsteamet på IPM. Verksam som digital strateg och marknadsförare sedan tidigt 2010-tal för några av Sveriges mest välkända varumärken.