Vill du testa marknadsföring anpassad för just dina kunder.
Account Based Marketing, eller ABM, är precis detta. Istället för att skjuta brett, väljer du ut vilka du vill nå och formar innehåll, kampanj och strategi därefter. I vissa fall en väldigt specifik målgrupp och bransch – i andra en konkret lista med faktiska kundnamn.
Hur kommer du igång?
Jo, först och främst behöver du ta reda på vilka kunder som tillhör din prioriterade målgrupp. Även om du så klart inte vill begränsa dig i vilka som handlar av dig, finns det troligen en eller ett par som passar just ditt erbjudande lite extra bra. Genom att rikta dig specifikt till dem ökar också möjligheten att du får tillbaka dina investerade marknadsföringspengar. Så hur vet du vilka du ska rikta dig till? Det är där vi kommer in i bilden – med en gratis målgruppsanalys!*.
Fyll i formuläret, så hör vi av oss till dig med en idé om hur vi kan hitta de mest lönsamma kunder för dig. Det blir kul! (Och lönsamt).
*Gäller företag med fler än 10 anställda och en omsättning på minst 20 miljoner.
Fyll i här!
You can’t wait for inspiration. You have to go after it with a club.
Jack London, amerikansk författare