Stärk ditt varumärke med en grafisk profil

Hur ni ser ut – spelar faktiskt roll! Det visuella är oerhört viktigt för den övergripande känslan av ett varumärke. En grafisk profil är till för att skapa en röd tråd i marknadsföringen och gå i linje med företagets mål och värderingar – vilket i sin tur är varumärkesstärkande.

Vi hjälper er med en visuell identitet

Oavsett om ni redan har en grafisk profil som behöver en uppfräschning eller om ni inte har en alls – så hjälper vi er gärna! Våra kreatörer har många års erfarenhet av att hjälpa företag hitta sin visuella identitet. För visst är det många delar som bör räknas in. Logotype, färger, bildspråk – allt bör följa en röd tråd för konsekvent och bra marknadsföring som lämnar avtryck.

Från 34 500 kr sätter vi ditt företags grafiska profil

Baserat på dina behov hjälper vid dig med våra färdiga paket

  • Grafisk profil – liten
  • Grafisk profil – mellan
  • Grafisk profil – stor och skräddarsydd

Typsnitt och färger anpassade för digitalt och tryck

Vanligtvis ingår 2–3 typsnitt i en grafisk profil. Vi hjälper er med typografin och tar fram läsbara och unika typsnitt som ska fungera lika bra för digitalt som tryckt media. Detsamma gäller för färger, vi hittar en färgsammansättning som harmoniserar tillsammans och som även går bra ihop med de utvalda typsnitten. Allt i en palett som känns lika självklar för er att använda som för er målgrupp att förstå.

Logotype eller logga – ditt företags ansikte utåt

En logotype är en symbol som ska representera hela er verksamhet. Så den är viktig, minst sagt! Tänk bara på de allra starkaste och största logotyperna i världen – McDonalds gula M eller CocaColas rödvita typsnitt. Det räcker bara att se en liten del av loggan för att en konnotation till saftiga hamburgare eller svalkande läsk. Vi hjälper er att ta fram en stark och unik logotype som är omsorgsfullt designad och känns som just er. En logotype består ofta av en kombination av bild/symbol, grafik och text. Vi förstår vikten av att den ska vara enkel att förstå och var användbar i många olika sammanhang.

Illustrationer och grafiska element

Ikoner är toppen att använda i sammanhang där exempelvis komplex information ska sammanfattas på ett lättillgängligt och tydligt sätt. Vi adderar till ikoner (även kallade piktogram) till er profil som representerar viktiga delar av er verksamhet. Dessa kan även användas för att förtydliga en funktion eller ett budskap. Även mer dekorativa illustrationer kan ingå i en grafisk profil och bidra till en konsekvent känsla genom marknadsföringen.

Exempel på grafisk profil vi gjort

Alfabetet skrivet med typsnittet Blacker Pro mot fotografi av man i bil
Närbild på kvinna som håller en Mont Blanc-kaffemugg i handen
Kollage med Mont Blanc-etiketter

Läs mer om vårt case för Mont Blanc här.

Systemkamera på stativ

Komplettera med professionella bilder

Komplettera er grafiska profil med professionella foton som representerar er verksamhet och människorna bakom. Vår fotograf Karol är van när det gäller att fånga företag på bild. Oavsett om ni vill ha hjälp med nya porträttbilder eller produktfoton i studiomiljö hjälper han er gärna.

Illustration av en hand

Samla ditt varumärke hos Frontify

Med Frontify kan du hantera hela din grafiska profil och varumärkesstrategi på ett enkelt och överskådligt sätt. Beroende på ditt behov kan det handla om att dela den grafiska profilen men även en personalhandbok eller riktlinjer för marknadsstrategi. Vi hjälper dig att komma i gång med Frontify.

Intresserad av vårt erbjudande?

Fyll i formuläret om du är i behov av en ny grafisk profil, uppdatering av din befintliga eller helt enkelt bara är nyfiken på vårt erbjudande. Vi hjälper dig att skräddarsy en plan som passar just ditt företag och era behov. Vi försöker återkommer alltid med

Kunder vi hjälpt med grafiska profiler